آخرین اخبار
کد مطلب: 124810
وزير راه باز هم به بيراهه زد/
توهين بي سابقه وزير ميلياردر کابينه به يک خبرنگار/ آيا آخوندي به انفصال از خدمت محکوم مي شود؟+مستندات قانوني
تاریخ انتشار : 1396/01/17 09:50:35
نمایش : 2847
پس از حضور عباس آخوندي وزير پرحاشيه‌ مسکن شهرسازي، خبرنگاري نظر وي را درباره مرجوعي بودن هوايپماي جديد (کلمبيايي بودن هواپيماي خريداري شده) جويا شد که وزير دولت روحاني، ميکروفن خبرنگار باشگاه خبرنگاران را با عصبانيت شديد گرفته و به سوي ديگري پرت کرد
به گزارش خبرنگار سلام لردگان،به نقل از راه دانا؛ جلسه امروز هيئت دولت با رفتار زننده عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي با يکي از خبرنگاران همراه بود.

عباس آخوندي وزير راه وشهرسازي امروز در حاشيه نشست هيئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان مبني بر اينکه گفته شده ايرباس سوم که به ايران آماده است مرجوعي کشور کلمبيا است، ايا اين موضوع صحت دارد و شرايط آن اکنون چگونه است گفت: مرجوعي يعني چي، اين حرف هاي عجيبي است.

در ادامه اما وزير راه  پس از قطع دوربين نسبت به اين سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان واکنش ديگري نشان داد و به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خبرنگار بايد يک جُو عقل داشته باشد!

وزير راه بعد از اين سخنان ميکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فريادگونه گفت: شما حرفه اي نيستيد و از خبرنگاري سر در نمياريد بريد بابا!

چندي پيش هم در جريان بازديد از فرودگاه امام(ره) رفتار زشت آخوندي با يکي از شهروندان که از وي بابت قيمت زياد پارکينگ اين فرودگاه انتقاد کرده بود خبرساز شد و موجي از انتقادات را در پي داشت.

 

 

 

 

آخوندي همچنين در ماجراي برخورد دو قطار در ايستگاه هفت خان سمنان ‌و در حالي که پيش بيني مي شد وي در پي اين حادثه اقدام به استعفا نمايند گفت: همه مسافران تحت پوشش بيمه اند و از اين نظر جاي هيچ نگراني نيست.

 

وزير راه و شهرسازي همچنين در اواخر سال 92 در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص علت افزايش عوارض آزادراه تهران پرديس گفته بود: آنکه دارد از آزادراه تردد کند و آنکه ندارد، از جاده قديم رفت و آمد کند.

 

از قرار معلوم مسئولان دولت يازدهم به خصوص آخوندي به هيچ وجه خود را در جايگاه پاسخگويي به مردم نمي‌بينند و بيشتر با يک نگاه ارباب، رعيتي به مردم دستور مي‌دهند که "چه کنند" و "چه نکنند".

به نظر مي رسد که اقدام وزير راه و شهر سازي مصداق بارز و عملي سانسور رسانه ها (موضوع ماده 4 قانون مطبوعات) باشد.

بر اساس ماده 4 قانون مطبوعات ‌ هيچ مقام دولتي و غير دولتي حق ندارد براي چاپ مطلب يا مقاله‌اي در صدد اعمال فشار بر مطبوعات بر آيد و يا به سانسور و کنترل‌نشريات مبادرت کند.

شايان ذکر است که مطابق تبصره ١ ماده 5 قانون مطبوعات، متخلف از مواد (٤) و (٥) آن قانون به شرط داشتن شاکي به حکم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دو سال و در صورت تکرار به انفصال دائم از‌خدمات دولتي محکوم خواهد شد.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس